Publicat de: maricu13 | Decembrie 17, 2009

Iarna sunt recomandate fibrele

În perioada de iarnă, şi în special de sărbatori, există tendinţa de a consuma multe produse bogate în grăsimi şi zaharuri. Pentru o bună stare de sănătate şi pentru a avea o greutate corporală corectă, trebuie ţinut cont întotdeauna de nevoile nutriţionale ale organismului.

Ca recomandare generală, medicii nutriţionişti arată că o alimentaţie echilibrată include o varietate de alimente, în cantităţi adecvate pentru menţinerea stării de sănătate, ce trebuiesc repartizate la cele trei mese principale ale zilei şi două gustări.

Pe de altă parte, iarna corpul uman este mai vulnerabil din cauza temperaturilor scăzute iar organismul are nevoie de o bogată sursă de fibre, nutrienţi, vitamine şi minerale. Printre altele, cerealele integrale sunt alimente de bază, contribuind zilnic la o alimentaţie echilibrată. Totodată, micul dejun, care include şi cerealele integrale, ajută la menţinerea unei greutăţi ideale şi la o stare generală de bine pe parcursul întregii zile.

Un studiu al cercetătorilor de la Universitatea Oxford Brookes din Marea Britanie a arătat că persoanele care mănâncă cereale integrale la micul dejun, în fiecare dimineaţă, timp de şase săptămâni, au reuşit să slăbească până la 1,4 kilograme, dar şi să îşi menţină greutatea corporală, după perioada de dietă.

Cerealele integrale au în general un conţinut redus de grăsimi şi o concentraţie ridicată de carbohidrati complecşi,  în special fibre, ceea ce face ca persoanele care le mănîncă la micul dejun să fie mai puţin predispuse tentaţiei de a mânca între mese, ceea ce ar explica modul în care subiecţii implicaţi în studiu au pierdut în greutate.

Totuşi, nu trebuie uitat că adesea multe dintre cerealele folosite curent la micul dejun au cantităţi mari de zahăr şi sare.

Conform siteului www.maraton.info.ro, unde se regăsesc informaţii scrise de medicul nutriţionist Şerban Damian, o jumătate de cană de cereale pentru micul dejun conţine:
– carbohidraţi: 23 g*
– proteine: 3.9 g*
– grăsimi: 1.1 g*
– calorii: 81*
 (*cantităţile variază în funcţie de tipul de cereale)

Anunțuri

Responses

  1. De câţi mililitri este cana d-rului Damian?

    • Dl dr Damian a primit intrebarea. Este ora 15:13. A promis un raspuns. Voi reveni

    • Ora 15:30. Dl dr. Damian imi atrage atentia asupra unei inadvertente in text. O greseala elementara. O corectez. Promite totodata sa revina cu raspunsul legat de mililitrii canii.

    • Cit timp am scris mesajul anterior, dl dr Damian a raspuns la intrebare. Cu precizie milimetrica. Este ora 15:34

  2. Hello!

    Cana „standard” are 240 ml.
    Cana mea personala sa tot aiba vreo 250 ml 🙂

  3. Ora 15:53. Cu acribie, domnul dr. Damian decide ca e mai bine ca o fraza sa fie reformulata, pentru a fi cit mai exacta informatia. Re-corectez. Acum totul e, se pare, impecabil.

  4. Tocmai cand credeam ca limba romana nu mai are taine pentru mine, vii tu cu „acribia” ta cu tot, mai dl. Chiriac

    Iata cum domnul dr. Damian a mai invatat un cuvant nou 😀

  5. Serban, cred ca totusi termenii medicali pe care ii cunosti sunt mult mai complicati dar si mai importanti decit cuvintele „mai rare” ale limbii romane.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat asta: