Publicat de: maricu13 | Martie 10, 2009

Cum se pregateste o campioana olimpica

Cifrele sunt seci. Luni – alergare 20 de km in circa 1h:26min. Marti: 20 km (acelasi timp). Miercuri: tot 20 km. Joi: 28 km (circa 2 ore). Vineri: 28 km, in doua sesiuni, inclusiv „lansate” si urcari in panta. Simbata: 34 km, tot in doua sesiuni ce includ fartlek si alergare usoara. Duminica: alergare 35 km in circa 2h:34min.
Cam asa arata o saptamina obisnuita de antrenament a campioanei olimpice Constantina Dita Tomescu, alergarile cumulind circa 185 de km. Urmatoarele saptamini se creste putin distanta de alergare la 200km si respectiv 215km, pentru a se reveni ulterior la 185km. Asta inseamna ca intr-o luna ea alearga circa 780 de km, dar niciodata mai mult de 810km.

Cifrele sunt seci si incredibile pentru un om obisnuit. Am gasit toate aceste informatii intr-un interviu acordat de antrenorul Valeriu Tomescu publicatiei americane de specialitate Coaching Athletics Quarterly. Interviul, asupra caruia imi propun sa revin, contine numeroase lucruri interesante. Tomescu considera, printre altele, ca nu exista o reteta secreta pentru a obtine marea performanta, insa se dovedeste un fanatic al detaliilor si lucrului stiintific.

Anunțuri

Responses

  1. Salut,
    Foarte interesanta relatarea! Imi induce un sentiment de umilinta respectoasa. Doamne, cat poate sa munceasca fata asta ca sa ramana in elita mondiala!

  2. acest program este universal, ai putea aduce niste detalii totusi privind suplimentele nutritive alese ? ms

  3. Nu, acest program nu e universal. E o schita de antrenament a campioanei olimpice Constantina Dita-Tomescu. Adaptat momentului, nivelului de pregatire, obiectivului.

    Acum, f pe scurt despre experienta mea cu suplimentele nutritive. Nu folosesc asa ceva. Nu am nevoie, pt ca eu sunt un amator, care alearga din placere, nu pt performanta. In timpul curselor de maraton insa folosesc bauturi si geluri energizante, cel mai adesea de la firma Sponser.

  4. da corect, nu e universal. am vrut sa zic ca modelul de antrenament este tipic pt performeri. si vroiam sa mai sugerez ca e vb de mult amunca in ce face dumneaei acolo…multa munca, si nimc senzational. in ceea ce priveste insa suplimentele, poate nu ar fi rau sa-ti arunci ochii pe un supliment macar de vitamine si minerale, sa stii ca nu sunt pentru sportivi neaparat, ci pt oameni care fac sport in general. ma refer aici la suplimente gen spapak animalpak etc
    consumul perioadic limiteaza extraordinar de mult accidentarile de exemplu, si ajuta la refacere.
    una peste alta, fii fericit ca ajungi acolo, si fie ce-o fi, o sa ai o experienta pe cinste


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat asta: